פסיכומטרי – הכנה לפסיכומטרי עם טיפים של 7 שנים! |

הבלוג הכי פסיכומטרי!

פסיכומטרי מנצחים ב- 7 דרכים !

מרתון פסיכומטרי – אחרי הקורס ולפני המבחן…

יום רביעי 16 כספטמבר, 2009

לתוצאות המושגות בבחינה הפסיכומטרית עשויה להיות משמעות מרחיקת לכת לעיתים עד להשפעה ממשית על העתיד האקדמי. עובדה זו יצרה ביקוש רב לקורסי הכנה לבחינה הפסיכומטרית עד כי בארץ קמו מכונים רבים המתמחים בקורסי הכנה שכאלה.

מטרת קורס הכנה לפסיכומטרי הוא ציוד התלמידים בכלים שיאפשרו להם התמודדות מיטבית עם הפרקים השונים במבחן – פרקים בחשיבה מילולית, חשיבה כמותית ובאנגלית.

חשיבות מכרעת יש לצורך לענות על שאלות בבחינה בקצב המתאים למסגרת הזמן המוקצבת למענה על השאלות בכל פרק ופרק.

ברוב רובם של קורסי ההכנה לפסיכומטרי, על המסלולים השונים המוצעים לקורסים כאלה, נהוג לערוך שלב "מרתון" המסכם את ההכנה לבחינה.

בשלב זה מבוצע תרגול אינטנסיבי של החומר שנלמד בקורס וכן סימולציות של בחינות במתכונת אמיתי עד כדי הדמיית הסביבה בה מתקיימת הבחינה.

שלב זה מתאפיין במפגשים תכופים, עד כדי מדי יום, עומס רב על התלמידים והתרגשות לקראת המבחן עצמו.

במאמר זה נבחן את שלב המרתון בקורסי ההכנה לבחינה הפסיכומטרית, מה מטרותיו, מדוע הפך לחלק כה בלתי נפרד מרוב המסלולי ההכנה לבחינה וכיצד ניתן להיערך ולהתמודד עם העומס והמתח המלווים אותו.

מרתון פסיכומטרי לפני המבחן – מאפיינים

אורכו האופייני של שלב המרתון הוא כשבועיים.

תכיפות המפגשים תהיה בין אחת ליומיים ועד למפגש מדי יום.

במהלך שלב המרתון תבוצע חזרה אינטנסיבית על כלל החומר שהועבר במהלך קורס ההכנה וכן ביצוע סימולציות של מבחן פסיכומטרי מלא.

ליבו של שלב המרתון הוא ביצוע של מבחני הסימולציה, השאיפה היא כי החוויה הכוללת תהיה דומה ככל שאפשר לזו של המבחן האמיתי.

מבחן פסיכומטרי אורך שלוש שעות ועשרים דקות כך שניתן לערוך מבחן מלא במהלך מפגש.

התוצאות שהושגו במבחני הסימולציה מנותחות על ידי צוות ההדרכה במהירות כך שהתלמידים יוכלו לקבל דגשים והנחיות על מנת לשפר את התחומים החלשים שלהם.

מכיוון שביצוע מבחן פסיכומטרי הוא עניין מתיש מובן ששלב מרתון שכזה מהווה עומס גדול על התלמיד עד שרבים מוצאים עצמם חוששים ממנו כמעט כמו מן המבחן האמיתי עצמו.

העיקרון העומד מאחורי ביצוע שלב מרתון בקורסי ההכנה לבחינה דומה לזה המנחה אתלטים בשלבי האימון האחרונים לקראת תחרות.

לאחר שהשקיעו את העבודה שבהכנת גופם למשימה שלב מרתון דורך את המערכות, בסיומו ניתנת הפוגה מספיקה לגוף להתאושש וכך מגיע האתלט במצב אופטימאלי לרגע האמת עצמו.

כיצד להתמודד עם שלב המרתון בקורסי ההכנה לבחינה

כל מי שעוסק בהכנה למבחן הפסיכומטרי יאמר כי "בפסיכומטרי אין קיצורי דרך" איין מנוס מהשקעת הזמן והעבודה הדרושים על מנת למקסם את היכולות האישיות ולהשיג ציון פסיכומטרי גבוה עד כמה שרק ניתן!

גישה זו מנחה גם את ההתמודדות עם שלב המרתון.

מי שעבד ברצינות במשך הקורס כולו יגיע מוכן לשלב המרתון ויוכל לנצלו לשם מטרתו והיא הבאתו למבחן ב"כושר שיא".

יש להתכונן נפשית לשלב המרתון אך מעבר לכך יש גם להיערך כך שנוכל להקדיש את מירב מרצנו למפגשים במהלכו אשר יהיו מתישים ויחייבו אותנו להתאושש ביניהם.

חשוב לזכור את המטרה שבביצוע שלב המרתון, להשלים עם הצורך שבביצועו ולנצלו כראוי לשם ההכנה למבחן.

ניתן להתחשב באופיינו ובהעדפותינו לגבי הכנה כגון זו המבוצעת בשלב מרתון ולפי אלה לבחור קורס בעל מסלול המתאים לנו ביותר.

בין המסלולים השונים המוצעים ניתן למצוא מבנים שונים של שלב מרתון כך שניתן לבחור ביין שלבי מרתון אינטנסיביים יותר או פחות.

תגובה אחת »

[…] מבחני סימולציה. אלה מבוצעים בבית או בכיתה, במסגרת ימי מרתון מרוכזים שמקיימים קורסי ההכנה לקראת […]

15 באוקטובר, 2009 | 10:03
הוספת תגובה

התגובה

עוד בנושא: